Skolan som kallades Det.

Som ni säkert alla redan vet serveras ingen mat i Novia i Ropanäs längre. Det här ogillar jag starkt! Vi har möjlighet att gå till sjukhusets matsal och äta, men då i grupper om 30 stycken. Och då måste vi gå och äta mellan 12 och 13. Vilket i praktiken betyder att 60 st. av skolans vad 300? 400? elever har möjlighet till mat. Jag gissar att de 60 pers som kommer att få äta i sjukhuset är skolan lärare. Och vi elever får svälta. Eller ta me mat att värma i skolans hjälpkök med EN mikro. 300 pers på en mikro på en timme.. Ja den maten blir inte varm!

Och värst av allt, vi har inte ens möjlighet att köpa en kopp kaffe! Inte heller en frukt!

Det skulle inte ha varit någon fara om det här skulle ha drabbat de som studerar på Brändö och har många andra matserveringar runt sig. Men vi som sitter fast ut i Ropanäs skogen och bara har tillgång till en kotipizza!

En annan sak jag inte riktigt förstår är hur Novia i Ropanäs har tänkt att dom ska få nya studeranden nästa år? Jag menar, vem börjar i en skola som inte ens kan erbjuda en mat?! Nä, det här var droppen, jag kommer åtminstone INTE att rekommendera skolan för någon!

Och vem kom på iden att anställa typ 0,5% manliga lärare och 99,5% kvinnliga?!


Kommentarer
Postat av: Julia

blä för skolan och tummen upp för din design och för din "slogan". Change your thoughts, change your world, det var typ det smartaste jag hört på flera dar! :)

2011-01-13 @ 23:54:19
URL: http://ulu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0