En sak som skrämmer mej

är att jag glömmer saker.

Som tex. när jag och Julia kom till bion.

Julia: Du har vel me biljetten?
Jag: Biljett?!
Julia: Ja, han du fick i födelsedagspresent!
Jag: Va, fick ja he?!

Grejjen är att jag viste att Julia skulle bjuda mej på bio, och ja minns att jag fick ett kuver av henne. Men biljetten minns jag ingenting av! Det skulle lika bra ha kunnat vara ett kort i kuveret där det stod att hon skulle bjuda mej på bio!

Skrämmande, jag brukar inte glömma saker. Och det här exemplet var bara en av många saker. Här o dagen for jag utan hemnyckel! Alla som känner mej vet att jag inte gör sånt!

Men som tröst i det hela vet jag att flera av mina klasskompisar har precis samma problem. Det är ett tecken på att det är övergående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0