Språkproblem..

Föreställ dig att du sitter på en föreläsning som går helt på grektiska. Du fårstår inte ens när föreläsaren presenterar sig själv. Och du måste sitta och lådsas se intresserad ut för att inte få kalla blickar av din lärare. Du ska sitta stilla i två och en halv timme och lyssna på den tröga föreläsningen på grekiska. Kompendiet framför dig är också på grekiska. Till och med dina grekiska kompisar tappar intresset efter en halv timme. Sen när föreläsningen äntligen slutar skall du göra ett pararbete om det ni just gått igenom. Du har snappat upp två ord av föreäsningen Hong Kong och något som kunde betyda trend. Visst känner du dig redo för att göra ett pararbete?

Precis så här såg min skoldag ut igår. Bara att föeläsningen gick på finska och inte grekiska, men jag skulle ha förstått precis lika lite om den gick på grekiska.

Jag har fortfarande ingen aning om vad föreläsningen handlade om. Men något om trender och något om Hong Kong.
Ni förstår kanske att jag ser såå framemot morgondagens finska föreläsning! *NOT*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0